LONDON || WHY SHOULD YOU VISIT THIS PLACE

sierpnia 21, 2017
LONDYN, CZYLI DLACZEGO POWINIENEŚ ODWIEDZIĆ TO MIASTO






W minionym tygodniu miałam możliwość zwiedzać wyżej wymienione, wspaniałe miejsce na mapie, jakim jest Londyn, jedno z największych miast w Europie. Na własne oczy miałam okazję przekonać się, jak bogatą stolicą pod względem dziedzictwa kulturowego, historycznego czy też pod względem multikulturowości jest właśnie to miasto, położone w południowo-wschodniej części Anglii, nad rzeką Tamizą. 

Dlaczego akurat Londyn? 


Od dziecka marzyłam o tym, aby wyruszyć w podróż do Anglii. Niestety zawsze napotykałam jakieś przeszkody, które sprawiały, że moje plany nie dochodziły do skutku. A to nie było czasu, a to nie było z kim jechać, a to lepiej było wybrać się na plażę i spędzać czas na wylegiwaniu się w słońcu, niż poświęcać 8 godzin dziennie na zwiedzanie uliczek i zabytków.


Kiedy już udało mi się dotrzeć do mojego wymarzonego celu, zdałam sobie sprawę, co omijało mnie przez te wszystkie lata.





Jeśli chodzi o sam Londyn, to uważam, że godnym uwagi punktem jest historia i  panujące tradycje. Według historii, pierwsze osady, które powstawały na terenie współczesnego Londynu, tworzone były przez Rzymian, stąd też napotkać można wiele pozostałości po imperium Rzymskim, zwanym wtedy Londinium. W późniejszych wiekach, w Londynie powstał Pałac Westminsterski, który uzyskał miano Siedziby Dworu Królewskiego, co spowodowało, że miasto to stało się stolicą polityczną narodu brytyjskiego.


Przechodząc do tradycji, warto zwrócić uwagę na dzienne brytyjskie menu. Jedzenie dzieli się na 3 posiłki. Typowy English Breakfast, to jajka, bekon, fasolka, pomidory oraz tosty. Według opowiadań naszego przewodnika, tak kaloryczne śniadania w Anglii wywodzą się z dawnych czasów, kiedy to mężczyźni pracujący ciężko fizycznie potrzebowali wielu kalorii na cały dzień pracy, gdyż kolejnym ich posiłkiem była dopiero obiadokolacja, serwowana późnym popołudniem. Drugim posiłkiem jest lunch, substytut naszego obiadu, podczas którego Brytyjczycy jedzą głównie kanapki. Obiad w Wielkiej Brytanii natomiast jest ostatnim posiłkiem, i można uznać go za kolację, gdyż spożywa się go dopiero koło godziny 18 i zazwyczaj są to słynne fish & chips, czyli ryba z frytkami, lub pieczona wołowina. 



A co z multikulturowością?


Jak podaje Wikipedia, w 2011 roku Londyn liczył około 9 milionów mieszkańców, z czego większość populacji stanowiły różnorodne grupy etniczne jak: Afrykanie, Azjaci, Karaibowie, Irlandczycy, Pakistańczycy, Arabowie, Hindusi, Chińczycy i wiele, wiele innych narodowości. Drugą co do wielkości grupą są Czarni Afrykanie, gdyż stanowią oni około 7 % populacji Londyńskiej. 



Możliwość nauki języka angielskiego


Każdy wyjazd do krajów anglojęzycznych daje nam możliwość rozwoju naszego języka, bez względu na to czy uczymy się go od niedawna, czy też już kilka ładnych lat. Obcując z tubylcami, mamy możliwość poznawać nowe zwroty w języku potocznym, których nie znajdziemy w słowniku, a które używane są wszem i obec na co dzień przez brytyjczyków. Co więcej, im więcej rozmawiamy z rodowitymi anglikami, tym łatwiej przełamać nam barierę językową, a co za tym idzie, nasz angielski staje się bardziej swobodny i płynny podczas komunikacji z innymi obcokrajowcami. 

Poniżej zamieszczam KRÓTKĄ fotorelację z mojego pobytu w Londynie. 






















A Wy co sądzicie o tym malowniczym mieście? 

13 komentarzy:

  1. Już od dawna Anglia jest na mojej mapie wymarzonych podróży. Nie tylko Londyn ale również i Kornwalia. Może i uda się zahaczyć o Szkocję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze żadne miasto mnie tak w sobie nie rozkochało jak Londyn.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzę o tym, aby odwiedzić te miasto. Niestety ze względów finansowych nie mogę sobie na to pozwolić. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też o nim marzę, ale nie jest to miejsce na topie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwiedzenie Anglii znajduje się na mojej liście marzeń. Zazdroszczę Ci! Świetnie napisany post. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow zazdroszczę! Piękne miasto. Zawsze mnie interesowało pod względem różnorodności ludzi :) Chciałbym tam mieszkać

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam w Londynie dawno, dawno temu! Bardzo mi się podobał!

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam, trochę już zwiedziłam i bardzo mi się podobało:). Ma swój niesamowity klimat^^.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze marzyłam, żeby zobaczyć Notting Hill :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Odwiedzenie Londynu to moje marzenie odkąd zaczynałam mówić pierwsze słówka po angielsku ☺

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym kiedyś tam pojechać, mam nadzieję, że kiedyś mi się to uda :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze marzyłam o wycieczce do Londynu, ale niestety jeszcze nie miałam okazji się tam wybrać. :( Przepiękne zdjęcia!

    nouw.com/natkajankowska

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię Anglii . Wolę Hiszpanie albo Niemcy .

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.